سوله

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟


بلیط هواپیما لحظه آخری، به بلیطی گفته می‌شود که در زمان نزدیک به حرکت هواپیما، یعنی چند ساعت یا چند روز قبل از حرکت مسافر به فروش می‌رسد. این بلیط‌ها ممکن است به دلیل اشغالی کمتر هواپیمایی، تخفیف ویژه یا ترکیبی از هر دو مورد برای مسافران ارائه شود.

هر چه به زمان پرواز نزدیکتر می‌شویم، بلیط لحظه آخری ارزان تر می‌شود.همان طور که گفته شد با نزدیکتر شدن به زمان پرواز، قیمت بلیط لحظه آخری ارزان تر می‌شود. اما آیا این کاهش قیمت همیشه برقرار است و می‌توان روی آن حساب کرد؟ طبیعی است که پاسخ این سوال منفی است.

زمانی خرید بلیط لحظه آخری معنی پیدا می‌کند که بلیط‌ها فروش نرفته باشد. در واقع زمانی که تقاضا برای آن پرواز کم باشد، پرواز لحظه آخری در دستور کار قرار می‌گیرد. برای مثال در زمان تعطیلات و مناسبت‌های خاص بلیط‌های پرواز به سرعت به فروش می‌روند و چیزی برای لحظه آخری باقی نمی‌ماند.


چرا خرید بلیط لحظه آخری
خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ممکن است سودمند باشد، به دلیل مزایایی که این نوع بلیط ارائه می دهد:

1- قیمت مناسب تر: بلیط های لحظه آخری به دلیل نیاز بیشتر برای پر کردن حجم خالی در هواپیما، تخفیف ویژه ای به مشتریان ارائه می دهد و ممکن است ارزانتر از بلیط های رزرو شده در زمان قبل باشد.

2- برنامه زمانی قطعی: ممکن است برای شرایط و سفرهای فوری به یک مقصد خاص، بلیط لحظه آخری فرصت مناسبی باشد.

3- انعطاف پذیری بیشتر: برخی مسافران از بلیط های لحظه آخری استفاده می کنند تا در تغییرات برنامه سفری به دلیل انعطاف پذیری بیشتر آن ها بتوانند با تغییر زمان حرکت یا برگشت بر فشارهای مالی و زمانی را کاهش دهند.

4- رزرو آسانتر: برای رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری، معمولاً نیاز نیست به بررسی بلیط های مختلف و یا مقایسه قیمت. بلکه فقط کافی است تا یک بلیط را انتخاب کنید و آن را خریداری کنید.

در هر صورت، مهم است که مسافران در نظر داشته باشند که خرید بلیط لحظه آخری ممکن است به علت عدم وجود بلیط های موردنظر و یا قیمت بالاتر در مسافرت به مقصد موردنظر، نارضایتی برای آن ها ایجاد کند.


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی